واژه ماركتينگ يا بازاريابي در فرهنگ عامه، براي صاحبان كسب و كارهاي نوپا، واژهاي چالش برانگيز است. با توجه به اينكه سيل عظيم كسب و كارهاي اينترنتي، در هر زمينهاي براي خود رقيب ميتراشند، ايستادگي در برابر رقبا، كاري بسيار دشوار و چالش برانگيز است. مشكل وقتي جديتر ميشود كه شما بودجه كافي براي تزريق به بخش ماركتينگ شركت خود را نداشته باشيد. در اين مقاله به بيان چند نكته براي ماركتينگ كسب و كار اينترنتي، بدون پرداخت هزينه ميپردازيم:
۱- مخاطبان خود را فراموش نكنيد
اين راهكار، مهمترين و سادهترين رويكرد موجود بوده كه همانند تحقيق و بررسي بازار هدف، براي ماركتينگ ضروري است. آيا در نظر داريد گروه خاصي از جامعه را جذب كنيد؟ معمولا چه وب سايتهايي مخاطبان شما را جذب ميكنند؟ مخاطبان، چه انتظاراتي از كالا يا خدمات شما دارند؟ چگونه ميتوان انتظارات بازار را برآورده كرد؟
اينها سوالاتي است كه هر كسب و كار آنلاين، پيش از برنامه ريزي براي استراتژي ماركتينگ، بايد جواب آنها را بداند. ابتدا چند سوال كليدي را مطرح كنيد و سپس به تحقيق آنها در بازار بپردازيد. در شبكههاي اجتماعي، نظر مردم را درباره ميزان رضايت از كسب و كار خود بپرسيد. اين كار سبب شناخت بهتر كمبودهايتان شده و باعث ميشود تا رويكردتان را مطابق خواسته بازار تغيير دهيد.
۲- به دنبال ماركتينگ بر اساس توليد محتوا، باشيد
به جاي خريد فضاي تبليغاتي از گوگل يا پيچيده كردن طراحي وبسايت، ميتوان از يك وبلاگ ساده يا صفحه اينستاگرام، براي معرفي و انتشار اخبار جديد كسب و كار استفاده كرد. شما بايد سليقه مخاطب را تشخيص دهيد و توليد محتوا را بر اساس آن انجام دهيد.
ماركتينگ محتوا، نسبت به شيوههاي سنتي، روشي ارزانتر و در عين حال پر از چالش است. به اين دليل كه شما بايد هر زمان حرف جديدي براي گفتن داشته باشيد و مطالب را به طور مرتب بروزرساني كنيد. در عين حال مطالب بايد جذاب بوده و از جلوههاي بصري مانند عكس و ويديوهاي باكيفيت، استفاده شود.
۳- در شبكههاي اجتماعي فعال باشيد
اگر مطالب وبسايت شما خوانده نشود، بايد گفت، درواقع هيچ كاري انجام ندادهايد! محيطي مانند وردپرس ميتواند بستري مناسب براي استارت زدن سايت باشد، اما نبايد از اهميت شبكههاي اجتماعي در كنار آن غافل شد. براي آگاه شدن از وقايع روزانه، بسياري از كاربران از شبكههاي اجتماعي استفاده ميكنند. شما ميتوانيد صفحهاي را در شبكههاي اجتماعي مثل فيسبوك، براي وبسايت خود بسازيد. اگر كسب و كار شما رسميتر است، ميتوانيد از لينكدين بهره ببريد و اگر بيشتر جنبه عمومي دارد، اينستاگرام يا پينترست (Pinterest)، گزينه مناسبي است، اما از توييتر دوري كنيد!
۴- اهميت سئو (مديريت موتورهاي جستجو) را بيشتر دريابيد
يكي از مهمترين ابزارهايي كه كاربران براي پيدا كردن شما در فضاي مجازي استفاده ميكنند، گوگل است. بنابراين، يك توصيه بزرگ اين است كه استراتژي سئو را بهبود دهيد.
يادتان باشد كه گوگل، بر اساس تعداد وبسايتي كه به آن لينك ميدهيد، وبسايتتان را ردهبندي ميكند. اين بدين معنا است كه اگر شما به طور مرتب، محتواي خود را بروزرساني كنيد، وبسايتهاي ديگر نيز به محتواي به روز شما لينك داده و رتبه سايت شما در ردهبندي جستجوي گوگل، بالاتر ميرود.
همانطور كه كلمات كليدي و لينكها در رتبه بندي سئو نقش دارند، توليد محتواي باكيفيت نيز در اين مورد، موثر است.
۵- نيم نگاهي هم به كاربران موبايلي بيندازيد
طبق گزارش منتشر شده توسط شركت comScore در آپريل ۲۰۱۶، مشخص شد كه ۶۵ درصد از زمان صرف شده براي رسانههاي ديجيتالي، توسط موبايل انجام ميشود.
به اين ترتيب، كسب و كارها بايد از استراتژي موبايلي هم استفاده كنند، بهطوري كه دسترسي به وبسايت، از طريق موبايل نيز امكانپذير باشد. طراحي يك وبسايت مجزا براي كاربران موبايل، ميتواند ايده جالبي باشد. با توجه به اينكه كاربران موبايلي، زمان كمتري را صرف خواندن مطالب ميكنند، صفحات نسخه موبايلي بايد حاوي اطلاعات كمتري نسبت به نسخه دسكتاپ باشد. اگر وبسايت شما با دسترسي از طريق موبايل مشكل دارد، اين مساله ميتواند باعث كندي ترافيك آن شود و اين مشكل بايد سريعتر حل شود.
منبع : itresan.com
بازدید : 229
كسب و كارهاي اينترنتي زيادي وجود دارند كه بعد از مدتي با شكست مواجه مي شوند و نابود مي شوند. اكثر اين كسب و كارها بدون آگاهي كامل از اصول بازاريابي اينترنتي راه اندازي مي شوند و در نهايت با شكست مواجه و رها مي شوند. واقعا دليل اين كه كسب و كارهاي با سابقه اي بعد از مدت ها از بين مي روند چه هست؟ در اين مقاله قصد دارم در مورد 4 راز براي موفقيت در كسب و كار اينترنتي صحبت كنم. اگر مي خواهيد در كسب و كار اينترنتي خود موفق باشيد و به سمت شكست حركت نكنيد در اين مقاله همراه آوينا وب باشيد.
چه كسب و كارهاي اينترنتي موفق هستند؟
اگر بخواهم خيلي كوتاه بگويم كسب و كارهايي كه از ابزارهاي بازاريابي اينترنتي كه در اختيار دارند به خوبي استفاده مي كنند موفق خواهند بود. البته موفقيت در كسب و كارهاي اينترنتي فقط به اينجا ختم نمي شود. كسب و كارهايي كه مي خواهند موفق باشند ابتدا بايد اعتماد سازي كنند. با گسترش رسانه هاي اجتماعي مردم بيشتر به حرف ديگران در كامنت ها گوش مي دهند. همان جريان تبليغات دهان به دهان است و كمتر كسي ديگر به حرف شما كه يك نفر هستيد گوش مي دهد.
شايد پروسه اعتماد سازي يكم سخت شده باشد. ولي اولين و مهمترين كاري كه هر كسب و كار آنلايني بايد انجام دهد اعتماد سازي است كه روش هاي بسيار زيادي براي اعتماد سازي براي مخاطبان وجود دارد كه در ادامه بيشتر در موردش صحبت مي كنم.
پس كسب و كارهايي موفق مي شوند كه اولا اعتماد سازي خوبي انجام دهند و دوما از رسانه هاي ديجيتالي كه براي تبليغات و بازاريابي اينترنتي وجود دارند به خوبي استفاده كنند.
4 راز براي رسيدن به موفقيت در كسب و كار اينترنتي
پشت هر كسب و كار اينترنتي موفقي رازهايي وجود دارد. كه در ادامه قصد دارم شما را با راز هايي آشنا كنم كه شما هم بتوانيد كسب و كار موفق و پر سودي داشته باشيد.
ادامه مطلب
بازدید : 180
در اين مقاله قصد داريم، شما را با موثرترين عامل در موفقيت كسب و كارهاي اينترنتي يا به طوركلي كسب و كار آشنا سازيم . شناخت پرسوناي مخاطب يا به زبان ساده تر، شناخت درست مخاطب يا مشتري مي تواند كمك بزرگي براي دستيابي شما به موفقيت در كسب و كارتان باشد.
حال ممكن است اين سوال براي شما مطرح شود كه پرسوناي مخاطب به چه معناست ؟
همان طور كه در بالا نيز بدان اشاره كردم پرسوناي مخاطب را مي توان شناخت درست مشتري كسب و كار تعريف كرد. در ادامه به روشن شدن هر چه بهتر اين مفهوم براي شما عزيزان پرداخته شده است.
واژه پرسونا به چه معناست ؟
پرسونا (persona) واژهاي يوناني و به معني ماسك يا نقاب است. Persona، ريشه لغت انگليسي personality به معني شخصيت است. واژه پرسونا در روانشناسي، توسط روانشناس سوئيسي كارل گوستاو يونگ، اين طور معنا شده است، نوعي ماسك دستساز كه فرد براي ايجاد نهايت تأثيرگذاري بر ديگران و همينطور براي پنهان كردن ماهيت حقيقي خود، از خود ابداع ميكند.
در واقعيت، پرسونا يعني آن چهره ي اجتماعي كه فرد در دنياي واقع دارد و پرسوناي مخاطب به معناي آشنايي با تمام علاقمندي ها، ترجيحات و طرز تفكر مخاطب فرضي مي باشد. اين واژه را مي توان كاربرنما يعني الگويي از كاربران واقعي نيز معنا كرد.
شناخت پرسوناي مخاطب چه كمكي به شما خواهد كرد ؟
اگرسايت شما يك سايت تبليغاتي است و شما بايد با توليد محتواي مناسب به جذب مشتري بپردازيد، شناخت پرسوناي مخاطب مي تواند شما را در توليد محتوا متناسب با لحن و قالب مشتري وب سايتتان ياري كند و ديگر اين كه متوجه خواهيد شد كه چه موضوعاتي را براي توليد محتوا انتخاب كنيد.
اگر شما صاحب يك وب سايت فروشگاهي باشيد مي توانيد با شناخت پرسوناي مخاطبانتان، راجع به خدمات، محصولات، ارتباطات متقابل، ويژگيها و جنبههاي بصري سايتتان، بهترين تصميم گيري را انجام دهيد.
يكي از راه هاي مؤثر براي شناسايي پرسوناي مخاطب، آشنايي با تيپ هاي مختلف روان شناسي مي باشد چرا كه مي توانيد تفاوت هاي انسان ها و نحوه نگرش و ارزش هاي آن ها را بشناسيد و بر اساس آن اقدام به عمل كنيد.
اين نكته قابل توجه است كه آگاهي از تيپهاي نهگانه پروفسور يونگ و آزمون شخصيت شناسي MBTI، تفسير دقيقتري از شخصيت افراد به شما ميدهد.
ادامه مطلب
بازدید : 182